vad beror denna typ av problem av?

(fråga 2)
jag tycker att detta problemet är ganska stort. Det får folk att känna sig kränkta och rädda. De vågar inte vara sig själv över huvud taget.  Jag tror att detta beror mest på att de som mobbar känner sig lite osäkra i sig själv och behöver statusen mobningen ger. Det får dem att tro att de är mycket coolare än vad de egentligen är bara för att de vågar mobba någon. Men jag tycker bara att det är fegt att mobba. Det tyder på att man är missnöjd med någonting med sig själv och behöver få bekräftelsen att man är bättre än någon annan. Vissa kankse har blivit utsatta själva och vill ge igen och hittar första bästa "offer". Det finns inte mycket man kan göra åt saken.. kanske skulle det vara isåfall att  visa filmer och ha föreläsningar om mobbning. Det skulle hjälpt på mig iallfall. Att man får se allt från den utsattas ögon. Frågan är bara om mobbarna lyssnar. Men det är alltid värt ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0