Usa-valet

Vem skulle jag ha röstat på?

Jag skulle troligen röstat på Obama. Dels för att han är ung och dels för att jag tycker han står för bra saker. McCane är till exempel för dödsstraff, vilket jag är väldigt mycket emot. Och han vill sätta upp ett stängsel mellan usa och mexico. Jag tycker kortfattat att han säger ja till väldigt konstiga och dåliga saker!
 
Eftersom att Presidentvalet i Usa påverkar nästintill alla, ska det vara en bra president. En som kan visa världen någonting och som vi kan lära oss av. En som står för bra saker, och är rättvis. Obama vill minska utsläppen av växthusgaser och det är ju också bra, det har ju varit så mycket snack om växthuseffekten inte är bra osv.

Något jag också tycker är viktigt som Obama är för, är att kvinnor själv får välja om de vill göra abort. Fast i och för sig kan det var dåligt med en ung som Obama också, eftersom han kan ses som att han inte är särskilt "insatt" i allting, han är ny i branchen och har inte lika mycket effarenhet som McCane. Det kan göra så att folket inte kan "lita" så att säga på Obama, att de är osäkra på om de kan lita på honom. Men dock är detta ingenting jag håller med om. Jag tycker det är bra med en ung president. Så jag hade röstat på Obama, och jag hoppas att han kommer vinna valet.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Då fick du som du hoppades! :)

2008-11-21 @ 15:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0